ویرا؛ پایگاه مطالعات فرهنگى و رسانه اى

رسانه، مهد تولید فرهنگ

ویرا؛ پایگاه مطالعات فرهنگى و رسانه اى

مستند شاهد (Evidence)

دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸ ب.ظ

 

مستند کوتاه «شاهد»، از جمله آثار «گادفری رجیو»، کارگردان سه گانۀ مشهور «پوواکاتسی، ناکویاکاتسی، کواکاتسی» است، که به همان شیوه مرسوم او تنها با نشان دادن «حالت انسان» در یک موقعیت، بی آنکه از دیالوگ در فیلم هایش استفاده کند، در پی واکاوی وضع انسان امروز است. در مستندهای رجیو مدام انسان امروز را در وضعی می بینیم که پیچیده و دشوار است و او با وجود اینکه خود نیز به این وضع واقف است، اما گریزی از آن ندارد.
در این مستند چند کودک در حال تماشای تلویزیون هستند. آنچه ما از کنار هم قرار گرفتن تصاویر چند کودک که خیره به تلویزیون مانده اند دستگیرمان می شود، مسحور شدن کودکان توسط وسیله ای جادویی است. وسیله ای که کودکان را مالِ خود کرده است. تلویزیون وسیله ای است که نه تنها بچه ها را مسحور خود می سازد بلکه حتی می توان گفت آنها را تبدیل به موجوداتی دیگر می کند. حالات بچه ها خبر از نوعی از خود بی خودی می دهد. از خود بی خودی که دیگر فقط حاصل مصرف اشیاء و مواد و طبیعت توسط انسان ها نیست، بلکه مصرف تصاویر را نیز در بر می گیرد.

این مستند در سال 1995 ساخته شده است. 


لینک دانلود: کلیک کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۷
محمدحسین آشنا

Godfrey Reggio

Evidence

مستند شاهد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی