ویرا؛ پایگاه مطالعات فرهنگى و رسانه اى

رسانه، مهد تولید فرهنگ

ویرا؛ پایگاه مطالعات فرهنگى و رسانه اى

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است


(تحلیل فیلم شمال از شمال غربی)

من نقد نمی دانم اما...(10)
محمدحسین آشنا

مقدمه

آلفرد هیچکاک را طرفداران و منتقدانش با یک سری عناصر مشترک در اکثر فیلمهایش می شناسند. در واقع هیچکاک با پرداختن به یک سری مفاهیم مشترک در اکثر فیلم های به یاد ماندنی اش، تصویری خاص و منحصر به فرد از خود بر جای می گذارد و به کاراکتر خود به عنوان یک کارگردان هالیوودی اینگونه شخصیت می بخشد. عناصری مانند تعلیق، کشش، تعقیب و گریز، و مفاهیمی چون گناه، عشق، اشتباه گرفته شدن، تقاص و... در واقع به سان قطعات جورچینی هستند که هیچکاک هر بارآن هارا به نحوی خاص و به اشکال مختلف در کنار یکدیگر قرار می دهد تا داستانی باب طبع مخاطب عام و خاص ارائه کرده و او را با خود همراه سازد. فیلم هایی همچون مرد عوضی، سرگیجه، روانی  و... همگی دارای قالبی متشکل از این عناصر و مفاهیم اند که هر کدام به نحو خاصی ساخته و پرداخته شده اند.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۳۱
محمدحسین آشنا

تحقیق درس مطالعات فضای مجازی

محمدحسین آشنا

 

استاد مربوطه

دکتر سعید رضا عاملی

مقدمه

امروزه فضای مجازی نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات توسط شرکت ها، موسسات و مراکز مختلف دولتی و خصوصی دارد. بسیاری از این مراکز در کنار خدماتی که به صورت حضوری ارائه می دهند، بخش هایی از فعالیت ها و وظایف خود را در فضای مجازی عرضه می کنند. بسیاری از مراکز خدمات رسانی نیز هستند که فقط به صورت مجازی در دسترس بوده و از راه دور با مخاطبین خود در تعامل هستند.  شرکت ها به همین دلیل به کارایی و زیبایی سایت های خود اهمیت بسیار می دهند و سعی می کنند رضایت مخاطبین خود را به بیشترین میزان ممکن جلب کنند.


                                               

.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۴۷
محمدحسین آشنا

                                                                     

                      

نقدی بر فیلم ژاندارک Joan Of Arc 1999

                                      

من نقد نمی دانم اما...(9)

محمدحسین آشنا


مقدمه

یکی از فیلم های مهم و بحث برانگیز در کارنامه پر افت و خیز لوک بسون فرانسوی Joan of Arc  نام دارد، که البته نام کامل آن Messenger: The Story of Joan of Arc The است. Joan of Arc  فیلمی است که داستان آن در دهه 1420 میلادی می گذرد و ماجرای دختری مسیحی را روایت می کند که در خلال جنگ میان فرانسه و انگلستان با فجایعی رو به رو می شود که آینده او را تماماً تحت تاثیر قرار می دهد.                              

                                                      

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۰۴
محمدحسین آشنا